زنو

یادداشت های مهدی فاتحی درباره هنر ادبیات و سینما

عناوین مطالب وبلاگ "زنو"

» یکشنبه ۱٢ شهریور ۱۳٩۱ :: شلیک به پیانیست بعد از ده سال توسط نشر نیلا به چاپ رسید
» شنبه ٢٧ اسفند ۱۳٩٠ :: کتاب های منتشر شده
» چهارشنبه ۱٧ اسفند ۱۳٩٠ :: "آمدیم نبودید رفتیم" کاش چرم شیر نامش را خط می زد!
» سه‌شنبه ٩ اسفند ۱۳٩٠ :: اسکار فیلمنامه غیر اقتباسی به چه کسی رسید!؟
» چهارشنبه ٢٦ بهمن ۱۳٩٠ :: امیر ارسلان نامدار و داستانی برای کودکان
» چهارشنبه ۱٢ بهمن ۱۳٩٠ :: درباره’ خاطره ای از کریسمس در مجله تجربه
» جمعه ٧ بهمن ۱۳٩٠ :: درباره’ خاطره ای از کریسمس در مجله’ تاریخ شفاهی ایران
» دوشنبه ٢٦ دی ۱۳٩٠ :: کتاب درباره’ ادبیات منتشر شد
» دوشنبه ۱٩ دی ۱۳٩٠ :: از وقتی شعر را ممنوع کرده اند...
» دوشنبه ۱٢ دی ۱۳٩٠ :: فیلم های امروز
» سه‌شنبه ٦ دی ۱۳٩٠ :: یک داستان
» یکشنبه ٤ دی ۱۳٩٠ :: جایزه گلشیری و شرافت از دست رفته
» یکشنبه ٢٧ آذر ۱۳٩٠ :: دربارهء رمان ورق بازها در رادیوزمانه
» سه‌شنبه ٢٢ آذر ۱۳٩٠ :: کاش چنگال های زمختی بودم
» جمعه ۱۸ آذر ۱۳٩٠ :: شرایط کاری و همکاری زنو در دورهء جدید
» جمعه ۱۱ آذر ۱۳٩٠ :: آغازی دیگر برای چهار سالگی زنو
» شنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٠ :: رمان آمریکایی،رمان فرانسوی
» سه‌شنبه ۱٧ آبان ۱۳٩٠ :: از داستایوسکی تا ناباکوف و حکایت داستان نویسی ما
» سه‌شنبه ۱٠ آبان ۱۳٩٠ :: فمینیسم،تجاوز و مردانی که سر به دار می دهند
» جمعه ٢٩ مهر ۱۳٩٠ :: میرکریمی فیلمسازی که امر واقع زندگی را نمی شناسد
» جمعه ٢٢ مهر ۱۳٩٠ :: درباره’ رمان "ورق بازها"
» پنجشنبه ٧ مهر ۱۳٩٠ :: رمان "ورق بازها" منتشر شد
» دوشنبه ٢۸ شهریور ۱۳٩٠ :: کاپوتی از خودش می گوید
» شنبه ۱٩ شهریور ۱۳٩٠ :: نویسنده به ظرافت یک جوجه تیغی است
» پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳٩٠ :: "خاطره ای از کریسمس"منتشر شد
» دوشنبه ٢٤ امرداد ۱۳٩٠ :: و من کتاب هایم را در کشوی میزم نگه می دارم برای فردای بهتر!
» شنبه ۱٥ امرداد ۱۳٩٠ :: مقدمهء آلیس مونرو در کتاب"چشم انداز کسل راک"
» جمعه ٧ امرداد ۱۳٩٠ :: امی واینهوس عزیز...
» شنبه ٢٥ تیر ۱۳٩٠ :: نوشتن در مطبوعات بعد از آشوویتس!
» جمعه ۱٠ تیر ۱۳٩٠ :: "خاطره ای از کریسمس"ترومن کاپوتی مجوز انتشار گرفت.
» جمعه ۳ تیر ۱۳٩٠ :: واقعیت وحشتناک صفحهء حوادث و هنر زیر تیغ سانسور
» پنجشنبه ٢٦ خرداد ۱۳٩٠ :: سنباده بر متن:به چه قیمتی؟
» دوشنبه ٩ خرداد ۱۳٩٠ :: ضد سانسور2:این حصار ذهن تو اندازه من نیست
» چهارشنبه ٢۸ اردیبهشت ۱۳٩٠ :: ضد سانسور:این حصار ذهن تو اندازه من نیست
» چهارشنبه ٢٤ فروردین ۱۳٩٠ :: خطاب به تیغ هایی که سر انگشتانم را بریدند
» یکشنبه ٧ فروردین ۱۳٩٠ :: دو کتاب
» جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۸٩ :: روزی زوزگاری انسان
» چهارشنبه ٢٧ بهمن ۱۳۸٩ :: من از ننگ خود حرف می زنم...
» سه‌شنبه ۱٩ بهمن ۱۳۸٩ :: کلماتم را به من پس بدهید...
» چهارشنبه ٦ بهمن ۱۳۸٩ :: داستان برندهء تندیس هدایت سال 88:کلماتم را به من پس بدهید...
» پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ :: مارکی دو ساد(1740-1814)
» پنجشنبه ۱٦ دی ۱۳۸٩ :: عصر بدگمانی
» دوشنبه ٦ دی ۱۳۸٩ :: "ضدمسیح"لارس فون تریر
» یکشنبه ٢۸ آذر ۱۳۸٩ :: قهرمان دوران:لرمانتف،پچورین
» دوشنبه ۱٥ آذر ۱۳۸٩ :: آغازی برای سومین سال انتشار وبلاگ زنو:هوا آنچنان سرد نیست...
» شنبه ٦ آذر ۱۳۸٩ :: یک خبر کوتاه
» پنجشنبه ٢٧ آبان ۱۳۸٩ :: آلیس یودیت هرمان
» چهارشنبه ۱٩ آبان ۱۳۸٩ :: دی.اچ.لارنس در باکره و کولی
» چهارشنبه ۱٢ آبان ۱۳۸٩ :: توماس مور؛نمودی از یک بازی تاریخ
» پنجشنبه ٦ آبان ۱۳۸٩ :: سخن گفتن دربارهء ادبیات؛ساختارگرایی
» سه‌شنبه ٤ آبان ۱۳۸٩ :: شعری از ژان راسین
» سه‌شنبه ٢٧ مهر ۱۳۸٩ :: مستاجر:رولان توپور،رومن پولانسکی
» سه‌شنبه ٢٠ مهر ۱۳۸٩ :: تاریخ بیهقی،دیروز امروز...
» چهارشنبه ۱٤ مهر ۱۳۸٩ :: پوشکین،آغازگر روایت روسی
» جمعه ٢ مهر ۱۳۸٩ :: بولگاکف:تراژدی روزهای واپسین
» سه‌شنبه ۳٠ شهریور ۱۳۸٩ :: به کجا چنین شتابان...
» چهارشنبه ٢٤ شهریور ۱۳۸٩ :: "شلیک به پیانیست" بعد از ده سال توسط نشر نیلا به چاپ می رسد؟!
» سه‌شنبه ۱٦ شهریور ۱۳۸٩ :: دولت آبادی:چهرهء نویسنده در جوانی
» یکشنبه ٧ شهریور ۱۳۸٩ :: سینمای ازو:چگونه نگریستن به فرهنگ بیگانه
» دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸٩ :: در تمام طول شب با نیما یوشیج
» یکشنبه ٢٤ امرداد ۱۳۸٩ :: خط سیر مکاتب ادبی در یونان باستان
» یکشنبه ۱٧ امرداد ۱۳۸٩ :: کوروساوا؛اقتباس از نوع ژاپنی
» سه‌شنبه ۱٢ امرداد ۱۳۸٩ :: گوگول پلی بین ادبیات رمانتیک و رئالیستی روسیه
» دوشنبه ٤ امرداد ۱۳۸٩ :: دربارهء فرار کن خرگوش جان آپدایک
» دوشنبه ٢۸ تیر ۱۳۸٩ :: رویای یک لیبرال لیموزین سوار
» سه‌شنبه ٢٢ تیر ۱۳۸٩ :: خلاصه ای از تاریخ تولد زبانشناسی و ترجمه
» یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸٩ :: غباری که بر ادبیات ما نشسته
» دوشنبه ٧ تیر ۱۳۸٩ :: جارموش:محدوده کنترل
» دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸٩ :: ترجمه فصلی از رمان جان چیور
» دوشنبه ٢٤ خرداد ۱۳۸٩ :: علیه فاکنر و تاثیر مخربش بر ادبیات ایران
» پنجشنبه ٢٠ خرداد ۱۳۸٩ :: خطاب به پروانه ها
» یکشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٩ :: پاسیفیست یا فاشیست(Fascist or pacifist )
» دوشنبه ۱٠ خرداد ۱۳۸٩ :: سام شپارد
» دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸٩ :: آبلوموف و ایوان الکساندرویچ گنچارف
» پنجشنبه ۳٠ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: جان کاساوتیس(John Cassavetes)
» جمعه ٢٤ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: کمدی انسانی بالزاک( Humaine – comedie)
» دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: روزنوشت های نمایشگاه کتاب
» سه‌شنبه ٧ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: باختین از چه می گوید
» چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: پدران و پسران تورگینیف
» چهارشنبه ٢٥ فروردین ۱۳۸٩ :: یوسا در بوته نقد
» جمعه ٢٠ فروردین ۱۳۸٩ :: درباره فیلم "هیچ"
» شنبه ۱٤ فروردین ۱۳۸٩ :: دو فیلم،دو سینما:این حصار فکر تو اندازهء من نیست
» جمعه ٦ فروردین ۱۳۸٩ :: روی خرابه های تاریخ
» چهارشنبه ٢٦ اسفند ۱۳۸۸ :: ما فنا شدیم هر یک به تنهایی
» چهارشنبه ۱٩ اسفند ۱۳۸۸ :: ادبیات روس از تولستوی تا شولوخوف
» جمعه ۱٤ اسفند ۱۳۸۸ :: سینمای سرد هانکه
» یکشنبه ٩ اسفند ۱۳۸۸ :: سینمای آلمودوار:گذشته همیشه پا برجاست
» سه‌شنبه ٤ اسفند ۱۳۸۸ :: نگاه خیره صادق هدایت
» دوشنبه ٢٦ بهمن ۱۳۸۸ :: گرفتار در چنبرهء شهرهای آسفالت
» سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ :: کارمک مک کارتی
» سه‌شنبه ٦ بهمن ۱۳۸۸ :: سه کلاسیک فراموش شده
» دوشنبه ٢۸ دی ۱۳۸۸ :: انسان میلوش فورمن:انسانی که "نه" می گوید.
» پنجشنبه ٢٤ دی ۱۳۸۸ :: مردی در تاریکی استر
» جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ :: تولستوی؛نویسنده ای که توبه کرد
» دوشنبه ۱٤ دی ۱۳۸۸ :: مسئله را نمی توان حل کرد اما می توان در آن کندو کاو کرد
» پنجشنبه ۱٠ دی ۱۳۸۸ :: نیما یوشیج
» دوشنبه ۳٠ آذر ۱۳۸۸ :: دی اچ لارنس
» چهارشنبه ٢٥ آذر ۱۳۸۸ :: سینمای آلخاندرو آمنابار
» سه‌شنبه ۱٧ آذر ۱۳۸۸ :: رژه مارتن دوگار
» شنبه ۱٤ آذر ۱۳۸۸ :: دیگر سینمای لینچ را دوست ندارم
» چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ :: یک سال با زنو
» یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ :: بووار و پکوشه فلوبر
» دوشنبه ٢ آذر ۱۳۸۸ :: تاملی بر جهان داستانی کارور
» پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳۸۸ :: داستان فیلمنامه دکوپاژ
» دوشنبه ٢٥ آبان ۱۳۸۸ :: تک گویی دو نفره
» سه‌شنبه ۱٩ آبان ۱۳۸۸ :: نویسنده’ فاشیست
» جمعه ۱٥ آبان ۱۳۸۸ :: تاریخ هنر موسیقی یا پیدا کنید کجای تاریخ ایستاده اید!
» یکشنبه ۱٠ آبان ۱۳۸۸ :: نوشتن به شیوه جان آپدایک
» چهارشنبه ٦ آبان ۱۳۸۸ :: پس از تاریکی موراکامی
» شنبه ٢٥ مهر ۱۳۸۸ :: دربارهء کارگردانی فیلم و ریشه یابی عدم اقتباس از داستان های ایرانی
» یکشنبه ۱٩ مهر ۱۳۸۸ :: الیوت و فراست
» شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ :: ماشینی که رنج می دهد
» یکشنبه ٥ مهر ۱۳۸۸ :: تلویزیون رسانه’ مخاطب
» پنجشنبه ٢ مهر ۱۳۸۸ :: از پس این روزهای تلخ...
» چهارشنبه ٢٥ شهریور ۱۳۸۸ :: چگونه از جویس آموختم
» پنجشنبه ۱٩ شهریور ۱۳۸۸ :: چند قرن به انتظار بوده اید؟
» دوشنبه ۱٦ شهریور ۱۳۸۸ :: روزنامه اعتماد:درباره مردم عادی زندگی معمولی
» سه‌شنبه ۱٠ شهریور ۱۳۸۸ :: سینمای گای ریچی
» یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ :: وبلاگ پروژکتور:درباره مردم عادی زندگی معمولی
» جمعه ۳٠ امرداد ۱۳۸۸ :: رمان علیه انسان
» یکشنبه ٢٥ امرداد ۱۳۸۸ :: تجربه ی یک ترجمه
» سه‌شنبه ٢٠ امرداد ۱۳۸۸ :: یک نکته ضروری
» یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸ :: درباره مردم عادی زندگی معمولی در روزنامه اعتماد ملی
» سه‌شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۸ :: تصویر کوچکی از جهان امروز
» شنبه ۳ امرداد ۱۳۸۸ :: یک زن تنها
» پنجشنبه ۱ امرداد ۱۳۸۸ :: یک عاشقانهء سرگرم کننده
» چهارشنبه ٢٤ تیر ۱۳۸۸ :: واقعیت سرد و بی آفتاب روسی
» جمعه ۱٩ تیر ۱۳۸۸ :: لکان،چارلی کافمن و سپتامبر در نیویورک
» یکشنبه ٧ تیر ۱۳۸۸ :: مجموعه داستان "مردم عادی زندگی معمولی" توسط نشر نی منتشر شد
» جمعه ٢٩ خرداد ۱۳۸۸ :: ناله های شبانه
» یکشنبه ٢٤ خرداد ۱۳۸۸ :: آنها به اسبها شلیک می کنند
» دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ :: دوباره سینمای ژاپن
» سه‌شنبه ٥ خرداد ۱۳۸۸ :: بونوئل در یک نگاه
» شنبه ٢ خرداد ۱۳۸۸ :: توخولوسکی محبوب من
» سه‌شنبه ٢٩ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: سینمای شرق آسیا
» چهارشنبه ٢۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: میشل لبر و کاناپه قرمز
» شنبه ۱٩ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: خاویر ماریاس در "مرد است و احساسش"
» پنجشنبه ۱٧ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: نمایشگاه گردی
» چهارشنبه ۱٦ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: چوپان خوب رابرت دنیرو
» شنبه ۱٢ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: مصائب
» چهارشنبه ٩ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: هر نویسنده یک کتاب
» چهارشنبه ٢ اردیبهشت ۱۳۸۸ :: سینمای گاس ون سنت
» یکشنبه ۳٠ فروردین ۱۳۸۸ :: هنر پروست
» سه‌شنبه ٢٥ فروردین ۱۳۸۸ :: نگاهی به سینمای الخاندرو گونزالس ایناریتو
» پنجشنبه ٢٠ فروردین ۱۳۸۸ :: یوسا در گفتگو در کاتدرال
» جمعه ۱٤ فروردین ۱۳۸۸ :: تاملی بر جهان فکری جین آستین
» یکشنبه ٩ فروردین ۱۳۸۸ :: موراکامی رمان نویس نیست
» چهارشنبه ٥ فروردین ۱۳۸۸ :: دو فیلم در یک نگاه
» پنجشنبه ٢٩ اسفند ۱۳۸٧ :: بهاریه
» یکشنبه ٢٥ اسفند ۱۳۸٧ :: کتاب هایی که امسال چاپ شد
» پنجشنبه ٢٢ اسفند ۱۳۸٧ :: لارس فون تریه و مندرلی
» دوشنبه ۱٩ اسفند ۱۳۸٧ :: تنهایی دم مرگ ویتوریو دسیکا
» چهارشنبه ۱٤ اسفند ۱۳۸٧ :: میلیونر زاغه نشین فقط یک فیلمهندی است
» یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸٧ :: درباره "برف و سمفونی ابری" پیمان اسماعیلی
» یکشنبه ٤ اسفند ۱۳۸٧ :: مچاله میان مرزهای حک شده
» پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸٧ :: شما از قبایل آدمخواران نیستید.
» دوشنبه ٢۸ بهمن ۱۳۸٧ :: شارل بودلر
» جمعه ٢٥ بهمن ۱۳۸٧ :: حرف ناتمام یک فیلم متوسط
» دوشنبه ٢۱ بهمن ۱۳۸٧ :: گوستاو فلوبر
» پنجشنبه ۱٧ بهمن ۱۳۸٧ :: جایزه گلشیری
» سه‌شنبه ۱٥ بهمن ۱۳۸٧ :: بنجامین باتن
» جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۸٧ :: همه ی جشنواره ها
» سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸٧ :: پاتریک زوسکیند
» دوشنبه ٧ بهمن ۱۳۸٧ :: شمس لنگرودی
» شنبه ٥ بهمن ۱۳۸٧ :: بخشی از کتاب داستان نویسی نوین
» چهارشنبه ٢ بهمن ۱۳۸٧ :: در هیئت زندگان مردگانند
» یکشنبه ٢٩ دی ۱۳۸٧ :: ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد ترسو
» پنجشنبه ٢٦ دی ۱۳۸٧ :: کازئو ایشی گورو
» یکشنبه ٢٢ دی ۱۳۸٧ :: جونو : عجیب تر از بهشت
» یکشنبه ۱٥ دی ۱۳۸٧ :: ماکس فریش
» چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸٧ :: آلْیس مونرو
» شنبه ٧ دی ۱۳۸٧ :: چهار ماه، سه هفته و دو روز
» یکشنبه ۱ دی ۱۳۸٧ :: یودیت هرمان
» پنجشنبه ٢۸ آذر ۱۳۸٧ :: برادران کوئن
» سه‌شنبه ٢٦ آذر ۱۳۸٧ :: ون گوک و چارلزبوکفسکی
» دوشنبه ٢٥ آذر ۱۳۸٧ :: کنوت هامسون
» چهارشنبه ٢٠ آذر ۱۳۸٧ :: فرانسیس فورد کاپولا
» یکشنبه ۱٧ آذر ۱۳۸٧ :: ویرجینیا وولف
» پنجشنبه ۱٤ آذر ۱۳۸٧ :: یعضی ها هیچ وقت نمی فهمند
» سه‌شنبه ۱٢ آذر ۱۳۸٧ :: وجدان زنو
» سه‌شنبه ۱٢ آذر ۱۳۸٧ :: در اغاز کلمه هم نبود